Route Clearwater - 100 mijl house

19 september 2017 - Tsawwassen, Canada

tJIn Nederland gelezen en via TV de grote branden gezien. wij kwamen nu langs een gebied waar die branden hadden gewoed, een verschrikkelijk troosteloos gebied. Na wij hoorden zijn er toen ongeveer 40.000 mensen geëvacueerd .Van Clearwater naar Kamloops een stad van ongeveer 85.000 inwoners gereden, er niet op gerekend dat het zondag was, ergens in een straat koffie met gebak gegeten en toen op weg richting Savona, waar mogelijk een indianen reservaat zou zijn. Helaas niet gevonden.Het was een korte tocht deze keer met niet zoveel bezienswaardigheden, morgen misschien meer.Groetjes van ons

Route Clearwater naar 100 Mile Hous

10.20 vertrek uit Clearwater richting 100 mile hous.

Op de route geen bijzonderheden om te bezoeken.

Zoals elke dag hopen we een beer of beren te zien.

Even dachten we er een te zien, maar het was een grote zwarte hond. Onderweg aan het Lac Des Roches resort een prachtige boshut heerlijke cappuccino en koffie gedronken tgv onze 48 jarige trouwdag een mooi moment.

Verder wilden we nog een museum bezoeken, maar helaas was deze ook gesloten, wat musea betreft zit het niet mee. Al met al een rustige relaxte dag met een heerlijk diner in een Mexicaans restaurant naast ons hotel.

Morgen 19 Sept. wacht ons een lange tocht over +- 350 km naar Prince George met veel bijzondere dingen, we zien er naar uit.

Groeten van ons

Tocht 100 Mile House naar Prince George 335 km.

Het zijn er 160 km meer geworden ivm een bezoek aan een openlucht museum Barkerville. Een prachtig gerestaureerd dorp uit 1858, bestaande uit meer dan 155 woningen winkels kapers saloon kerk en nog veel meer. Midden tussen de bergen en bossen is Barkerville vooral bekend om om z'n gouddelvers en de Caribo Gold Rush.

Verder naar Prince George viel ons op dat de natuur steeds meer veranderde van hoge bergen en lager in onmetelijke bossen en natuur.

Nog steeds geen beer gezien hoewel Liny meende er eentje in de een bosje zag.

Al met al weer een mooi route.

Morgen 20 Sept. wacht ons weer een lange rit naar Prince Rupert

Groetjes van ons

1. Roelie en Hans:
    20 september 2017
    Liny jij had vast gelijk met die beer hoor, je had terug moeten rijden...
    En t waren weer genoeg kilometets voor 2?1 dag. Maar auto bevalt goed toch?