Route Smithers naar Prince Rupert West CanadaM

21 september 2017 - Prince Rupert, Canada

Hallo allemaal,

Hopelijk heeft iedereen mijn verslag ontvangen, door een slechte WiFi verbinding ging er nog wel eens mis.

Inmiddels zijn we aangekomen bij onze laatste tocht op het vaste land van West Canada.

Vanmorgen 21 Sept. vertrokken we uit Smithers naar Prince Rupert over een afstand  van 378 km. Onze eerste bezienswaardigheid een oud belangrijk vissersdorpje waar al meer dan 4000 jaar mensen wonen en is vooral bekend om z'n zalm die over een waterdrempel moeten springen om verder te gaan. Vroeger werd er door de bewoners en beren op gejaagd. Nu worden de zalm door vrijwilligers over gezet, een fascinerend  gezicht te zien hoe dat in z'n werk gaat.

Verder nog een oud indianendorpje bezocht (de oudste bewoners van Canada) met tal van spullen uit vroeger tijden en hoe men toen leefde en werkte.

Verder genoten van de vele vergezichten en de prachtige bossen al gedeeltelijk in herfstkleur op berghellingen.

Helaas weer geen beren gezien.

Morgenochtend gaan we inschepen voor een boottocht van 22 uur door de Inside passage naar Port Hardy op Victoria eiland. volgens kenners een van de mooiste vaarroutes van West Canada.

Morgen meer nieuws,

Groetjes van ons allemaal

1. Christine:
    22 september 2017
    Indrukwekkend 😄
  2. Hans:
    22 september 2017
    Wat een prachtige, bijna ruige natuur!
    Het lijkt net alsof de indianen zo terug kunnen keren!
    Qua temperatuur ziet het er frisjes uit of valt het mee?
    Geniet nog maar lekker van jullie mooie reis!
    De tijd vliegt voorbij!
    Veel plezier, lfs Hans en anneke